Utan min Hobby, ingen Ellen

Hallå alla goa människor denna lördagsförmiddag, börjar att bli riktigt trött har inte prioriterat en powernap efter att jag kom hem från stallet vilket var väldigt klantigt menmen. Var i stallet tidigt imorse med min käre moder, hade ju träning kvart i nio för Tina. Förväntningarna för dagens pass var sådär, hon var rätt dryg igår. Bestämde mig för att rida på remont nosgrimman och ett tre-delat bett som jag brukar tömköra i. Tänkte att det kan vara bra att kolla hur lillan lägger sig på det och eftersom att dressyrträningen var ute på stora hoppbanan så taggar hon lätt till. Tina öppnade hela passet med att wooow såg dig göra en galoppfattning när jag kom med bilen och vilken fattning ellen, hade inte tänkt på att den var så bra men om hon säger det så. Hon tittade lite på hennes kropp och tyckte att hon blivit biffigare sen sist över rumpa och rygg. Fortsatte med sidvärdsrörelser för att stretcha henne och fatta kvicka maffiga galopper för små hjälper. Jobbade med att hon skulle sträcka båda sidorna och ta i mer med sitt vänstra bakben som hon är lite svagare i. Hon var makalöst fin, hon börjar att röra sig på ett helt annat sätt. Hennes rörelsemönster blir bara större och större och Pia tar verkligen för sig och tycker att det är roligt. Så träningen var verkligen lyckad, tänkte på det att de är helt otroligt att jag har fått chansen att ha en så fin häst som jag kan utvecklas med. Tina kom fram till mig efter träningen och sa: Ellen du rider så himla bra, du har koll på henne och reglerar henne helt rätt. Ni passar så bra ihop och jag tror verkligen på er framöver. Det syns inte att du har mycket att reglera då du rider så mjukt och följsamt.
En liten lätt egoboost sådär, har svårt att ta in allt beröm. Visste inte att lilla jag var duktig på min hobby känns mest som att jag flyger runt lite i sadeln, haha skämt å sido men trodde inte jag hade en sån stor koll.
PÅväg ner till stallet berättade mamma att Tina hade kommit till mamma och varit helt facinerad. Att din dotter bara är sexton år och har utvcklats såhär fort under bara dessa månader då jag har tränat henne och Pia är helt otroligt. Detta ekipage är något att vara rädd om.
Snacka om att jag har mycket att smälta över helgen, utan Pia hade jag aldrig kunnat utvecklats på detta sätt som jag har gjort så snabbt. Ett stort tack till er som hade Pia innan och min familj som låter mig rida och framför allt Sarelli som gjorde att jag fortsatte rida efter ridskolan. LYCKORUS!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0