Pionen

Fredags: På kvällen samma dag som vi hade varit hos vetrinären i Sala så had jag bestämt mig för ett dressyrpass uppe i ridhuset. Till en början var hon lite trött och små tjurig inte så konstigt då det hade varit en aktiv förmiddag för henne. Hon blev allt piggare under tiden jag red och mot slutet gjorde hon jätte fina fattningar till galopp och riktigt snygga övergångar mellan trav och skritt. Första gången på väldigt länge jag faktiskt kunde sitta ner på henne och bara jobba. Efter passet massera jag henne med gröngröt och knutlösa och herregud så varm hon blev på ställerna jag masserade på.
 
Lördag: Red ut med Angela och Stina, lite stel till en början men kom igång underpasset. Jobbade henne i nedsittning ute för att hon ska acceptera att det inte bara är galopp jag ber om när jag sätter mig ner. Galopperade henne en liten bit och hon kändes mycket fresh. Sist jag galopperade ute reste hon sig, så otroligt skönt att bara få det gjort. På vägen hem skulle jag böja igenom henne ordentligt och gud vilka fina öppnor hon gjorde, satt verkligen under det svaga bakknäet. Masserade henne när jag kom hem.
 
Lördag morgon är det dressyrträning i det nya dressyrstövlarna, otroligt taggad. Vetrinären sa att behandlingen brukar ha tagit vid som bäst efter två dagar som är samma dag som träningen.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0