Dagens dos av häst

Jahapp idag var det första träningen efter sommarens vila och liknande. Pia och jag har ju haft en rejäl dipp och jag har bestämt mig att ta till mycket hjälp nu när jag ska sätta igång henne. Hela tiden tänka smart, allt för att smöra ett sto. Fick mest göra övergångar och få henne att böja igenom och sänka sig och hitta sin egna stabilitet. Tina sa: Ellen när du började rida för mig hade hästen inga muskler och vi fick pumpa upp henne för att hon skulle kunna gå bra, nu har hon musklerna och konditionen men du måste endå backa så gör det från början och genom att hitta hennes stabilitet. Så just nu leker vi bara med henne, hon ska vara nöjd, vi testar så allt fungerar och gör inte stora saker av det. Jag har även tvivlat på mig själv som ryttare innan men de var skönt att höra från en tränare att, ``Ellen din häst är inte för svår för dig, du har tagit henne otroligt långt redan och du är en enormt duktig ryttare´´. Mitt självförtroende är väldigt sviktande inom ridningen och jag tar till mig all positiv och negativ respons och allt resluterar i att jag börjar gråta, otroligt krävande på psyket men de är väll bara att acceptera att sån är jag att mina känslor kommer i tårar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0