On Top Of The World

Jisses att jag ens lever är ett mirakel, okej det kanske var lite att t i men jag har legat helt sänkt i feber hela gårdagen. Hade en hemsk natt med en massa mardrömmar, där jag kallsvettades och vaknade hela tiden detta var alltså natten till torsdag. Allt började med att jag onsdag morgon flög upp och märkte rätt snabbt att det var en pollen bomb ute, tänkte inte mer på det utan cyklade till tandläkaren på morgonen. Hade inte tagit någon pollen medicin så höll på att avlida i tandläkarstolen, hos tandläkaren fick det för sig att flytta om hela tandställningen i överkäken då det tyckte att två tänder skulle ner en millimeter var, man blir ju inte lite trött? Aja vill ju att mina tänder ska glänsa när det är klart, så det får väll ta den tid det klart fast det är tröttsamt. Drog vidare till skolan mådde inte direkt bra men skyllde på pollen. Lyckades fånga upp lite allergimedicin i skolan men blev inte bättre cyklade hem och tog en powernap, för att sedan cykla till stallet och rida ut med frida. Red en långis med Pia med mycket galopp, då det faktiskt är den som ska stärkas nu enligt tränare osv. Hamnade hel fel på någon liné stig, förlåt för att vi red där alla männskor som är ett med naturen. För att komma ut från den förbaskade stigen var vi tvungana och ta oss över ett litet litet dike som pia var livrädd för. Slutade med att ho var skit nära det och tog i allt vad hon hade rakt upp i luften, säkert en meter bara rakt upp. Stolt över mig själv som lyckades sitta kvar och tror faktiskt inte jag drog henne i munnen eller något. Frida satt bara och skrattade och mumlade något med att det är en hopphäst du har Ellen. Kändes rätt skönt efter det där hoppet var i chock med adrenalinet pumpade rätt ordentligt haha. Vi galopperade längs ån tillbaka herre vilken galopp alltså helt otroligt fin i form och allt. Somnade rätt tidigt den kvällen och det  var då jag hade helvetes natten.
 
Vaknade tidigt igår runt halv fem tvingade med mig päronen till stallet, trodde seriöst jag skulle svimma så det kändes rätt skönt att ha med mig dom. Det hjälpte mig att ta ut dom och fylla vatten osv. Skönt att man har världens bästa päron som ställer upp för en. Syrran fick ta min träningstid då jag verkligen inte kunde rida, fick Maja att rida min häst. Det var hennes hopponny jag hade hand om för någon vecka sen. Sa åt Maja att hon gärna fick ta några språng med Pia eftersom hon kan det där mee hoppning,så hon hade hoppat henne på stora hoppbanan. Hon hade tydligen skött sig jätte bra och hoppat mycket luftigare. Skönt att hon fick sig ett pass igår med, när man själv var hemma och sov hela dagen.
 
Idag var jag uppe lika tidigt för att ta ut hästarna och pappa hjälpte mig idag när mamma skulle jobba. Var taggade på att rida dressyr på Pia men kände att efter jag hade tagit ut dom och mockat så var det inte på kartan, var helt enket inte tillräckligt frisk trotts att febern har gått ner. Så gjorde bara alla sysslor och skickade ett sms till Maja om hon hade tid att rida Pia idag igen annars får hon vila ingen panik. Imorgon ska jag iallafall upp på hästryggen igen, får sådan abstinens efter bara någon dag utan Pia.
 
Känner mig som sagt mycket bättre idag och håller tummarna för imorgon. Ska även bort ikväll och sofia sover här kansk inte det smartaste draget men det är lov och jag struntar faktiskt i om jag blir mer sjuk även fast jag kommer att ångra det. Så nu blev det en liten roman om mina senaste dagar.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0