Lite mycket nu

Det var inte igår, rätt mycket nu i plugget och pia och jag har stött på motgångar som gör allt lite för jobbigt. Tränade nämligen igår och allt kändes bara väldigt ur fas, hon var lång, la sig helt i fel form, tappade bakbenen och satte inte det under sig, jag red dåligt osv. Kändes verkligen katastrof men det var skönt att allt kom på en träning iallafall så att jag kunde få hjälp. Så det blev en del bråkande med lillan, men får se det positiva i det hela. Om det hade varit samma träning för två månader sen hade hon försökt att springa ifrån arbetet och blivit arg och reste sig och det gjorde hon inte vilket är super bra.  Så har lite olika teorier över varför det gick dåligt, Pia kan vara trött då hon gått rätt hårt, jag kan vara trött för att det är mycket nu, vi hade en dålig dag, vi behöver ut och leka i skogen. Vi får helt enkelt se var saker och ting leder, just nu är jag lite depp men det är bara att kämpa på så vände det nog. Idag hoppas Pia lite av Maja så ska vi ta det lugnt tisdag,onsdag för Maja ska även hoppträna henne i Jälla på torsdag för Svante Johansson och det kan vara mycket intressant att se.
Annars så fick jag ett meddelande från Pias gamla ägare och det planerar in en trip till Uppsala om två helger, gjorde min dag när jag fick veta det. Ska bli så kul att få visa Pia nu efter ett halv år i min ägo. Så håller tummarna för att det kommer upp till Uppsala.
Har mattenationella imorgon, har pluggat som en galning så vi får se om det gör resultat. Tänkte inte ta och plugga nu ikväll behöver lite lugn och ro. Tar hunden ut på en promenad och träffar en gammal vän :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0