Kyss mig

 
Skulle ljuga om jag sa att jag har lite att göra, skolan är ett skämt just det bara pumpar på med uppgifter hur hade det ens tänkt att man skulle hinna med livet. Har samhällsprov imorgon som det får gå lite som det går på, kör på känsla rakt igenom. En jätte stor Labbrapport ska även vara inne imorgon kväll. Mitt upp i detta så håller min häst på att leva loppan. Hon är så otroligt krävande just nu. ´Lite som att starta ett krig varje gång jag rider, har liksom bara trappats upp efter förra träningens motgångar. Försöker variera motionen av henne varje dag men problemet blossar upp varje gång. Hon vill inte sträcka vänster tygeln och runda sig i höger varv och stressar upp sig något otroligt över detta. Som igår när jag tömkörde så var hon helt sjukt fin i vänstervarv kunde börja samla henne och hennes bakben bara pumpade på och var aktiva. Hon kunde liggar i en stabil lugn galopp form i vänster varv och vara riktigt aktiv i bak hela tiden. När jag istället bytte varv till vänster så hoppar hon lite smått på stället, reser sig några gånger och backar så sjukt frustrerande. Bara att jobba på så hoppas vi att detta släpper. Hoppas att jag ska träna i helgen för blir mer och mer bitter över problemet. Red ut idag ensam och hon var ju lite små nervig skyggade och höll på, reste sig när jag blev riktigt förbannad när hon inte gick frammåt, klättrade i sandbacken för att få damen riktigt slut. En sak är säker att det är när detta problem har löst sig så kommer jag att vara en mycket modigare och stabilare ryttare och vi kommer att ha tagit ett stort steg fram. Men det är väll så att allt har gått så himla bra, det kommer bakslag och nu testar hon mig.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0