I Need Your Love

Hejhej, hoppats allt är bra med er för det är fina fisken med mig trotts att min förkylning eller vad man nu ska kalla det aldrig vill släppa och att jag håller på att kvävas av pollen är bara en liten parantes. Måste en än gång ta och hylla min häst hon börjar att bli riktigt maffig nu märks att det nya schemat har börjat ge reslutat, hon klättras nu och tömkörs en gång i veckan gör verkligen stor skillnad på henne. Sen försöker jag lägga in en dag med galopparbete, bommar och sen ett redigt dressyrpass på det och ute ritter som man inte kräver så mycket av henne. Hon har börjat fått en riktigt fin rund rumpa och hennes tråkiga kors syns inte på samma sätt längre, en överlinje börjar att träda fram och vinterpälsen är borta så hon är blank och fin i pälsen.
 
Var och klättrade i sandbacken med Carro igår, fyra gånger upp och ner. Tre i skritt och en i trav och som uppvärmning innan backen galopperade vi längs ån för att få igång blodcirkulationen ordentligt. Hon skötte sig väldigt bra och hon gick till och med över bron för första gången utan att jag behövde sitta av.
 
Idag så hade jag uttaget så var uppe tidigt och i stallet tidigt, och som ni kanske redan vet har jag och Pia haft problem med att hon inte kan vara ensam. Hon har gått över mig osv. Men träningen har gett framsteg och hon kan nu tas in och hanteras inne ensam MEN hon blir fortfarande stressad när någon lämnar henne. Så nu har vi börjat träningen med att lämna henne ensam, så jag tog ut alla hästar och så fick hon stå inne medans och äta sin frukost.Hon måste lyckats att göra illa sig på krubban eller något när jag var borta ett ytligt sår på bogen och även ett precis mellan öronen, jätte skumt.. Hon måste alltså ha rest sig eller något. Menmen bara att tvätta och pyssla om och fortsätta träna. Tog och tömkörde henne sen och kan ju säga att damen var något nervig och rätt så överaktiv i sina bakben. Hon var dryg till en början och snurrade runt och hoppade upp och ner på stället men vi klarade oss ur det. När jag väl hade fått ihop henne så var hon riktigt snygg gjorde väldigt fina galopp fattningar och övergångar!
lagom snygg bild från soffan
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0