Välkommen hem

Nu har det blivit sådär igen har inte hunnit med mitt liv. Menmen ibland så bara händer det och denna vecka verkar vara en sånn, tur att den snart är slut. Har inte ens rapporterat om träningen i söndags, herre vilken häst jag har! Bara att buga och bocka att jag har fått chansen till att få ha henne.
Till en början verkade tränaren lite skeptisk mot oss som ekipage då Pia spärrade upp sig och frös fast när hon kom in i ridhuset. Vi pratade lite om varför jag hade köpt henne osv. hennes starkare sidor och mindre starka, kom fram till att jag köpte Pia för att hon var snäll och att det kan bli en väldigtväldigt fin häst. Jag fick rida henne lite utan att hon sa något bara för att visa hur jag brukar jobba henne. Tränaren tyckte att hon såg väldigt lugn och harmonisk ut att jag red henne rätt att jag inte fegade ur och vågade ha henne i ett högre tempo. Vi startade sedan genom att ligga på en volt, hon berättade om sitt "tänk" med ridningen och hur hon tyckte jag skulle arbeta.
Hon ville att vi skulle bygga på en framtid då Pia ska hålla och vara rätt byggd nu när hon börjar sätta muskler, prio ett var att få henne sträcka ut nacken i övergångarna för att hon inte ska dra ihop sig. Hon trodde att det skulle ta länge innan damen skulle förstå detta men icke, redan av slutet av lektionen hade hon hajjat det. Pia gick som en klocka och kändes freshare än någonsin, tränaren öste oss med beröm, vad fin hon är,så lätt lärd,lyhörd,fint,steg,din sits, dina händer ellen. Riktigt kul att få beröm och att höra att någon faktiskt tror på oss.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0