Söndag

Känner att helgen är allt för kort för min smak hinner inte med att göra allt som ska göras. Denna helg har blivit som alla andra helger väldigt häst relaterad. Tränade igår för Tina och jag säger bara att min häst har gjort stora framsteg under den senaste tiden. Tina tyckt att vi funnit varann bättre under det senaste två veckorna, att min sits hade blivit mjukare, att Pia hade rundat sig ännu mer. Arbetade på samma sätt som förra gången mycket övergångar och att hon ska ligga kvar i en stabil form i dom med fin bakbens aktivitet. summan av kardemumman jag är väldigt nöjd över Pia och tills nästa gång ska vi jobba på med samma sätt korta pass då hon har börjat arbeta på ett helt annat sätt som hon inte är van med.
 
Träningen var igår och idag var jag bara tvungen att känna igenom henne för att se att hon fattat det nya arbetet. Hon var väldigt dryg när jag kom till ridhuset, pigg,okoncentrerad, rädd för en massa saker. Hon vägrade att gå förbi ingången till ridhuset och spände sig och sprang iväg. Rullade förbi öppningen i galopp och från ingenstans spände hon till hoppade rakt upp i luften bockade och sparkade och i allt detta bytte hon galopp. Blev riktigt förbannad på henne för jag vill inte ha några dumheter. Tog och skrittade henne en stund, tog tyglarna igen och började trava. Hon la sig klockrent och arbetade helt makalöst bra från ingenstans kom det och herregud vilken häst. Fattade galopp och hon la sig runt och fint i galopp som aldrig förr. Låg spik rakt och gick och reglera som aldrig förr, hon gjorde två rena byten och var kanon. Så jag nöjde mig så när hon var på topp.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0