Min finafina häst

 
Klockan är alltså fem, var tog denna Lördag vägen? Vaknade vid halv åtta för att Lovisa var uppe och röjde, Tack för denm Lovisa! Upp och åt frulle med hela familjen och Lovisa, klockan drog sig mot nio halv tio snåret och moder och jag tog en promenad till stallet. Var väll där till halv elva där någonstans, gick inte så fort haha. Tog in lillan och mamma bossade över henne att hon inte skulle röra en fena, Pia lyssnade faktiskt väldigt då bra. Klädde på henne och drog mig till ridhuset och mamma var med upp och lämnade mig. Sa hejdå till mamma och stängde dörrarna, helt ensam i rishuset. Pia var så himla fin, bara kände hur hon hon var precis där jag ville ha henne, totalt okomplicerad. Låg på serpentiner med små volter där hon skulle ha allt på plats och spåra, red rätt upp och övade på "hälsnings halt". Fick till riktigt fina halter och igångsättningar utan några som hellst vingligheter, såg i spegeln framför mig nämnligen.Gick över till att jobba i galopp på stora mittvolten där hon skulle ta ihop sig lite och inte ställa sig överdrivet mycket, växlade med att galoppera innanför spåret med lite större steg bara rakt fram för att hitta balansen i henne. gjorde några övergångar till trav, gick över i galopp och bara för att testa byta galopp på en åtta. Satte två rena byten och då nöjde jag mig, travade av henne i lågform.
 
Man känner att lilla kusen börjar sätta sig mer och mer i galoppen och traven börjar bli allt mer taktmässig redan från början av ridpasset. Kändes som att ja fick till ett super pass idag, grymt att vi satte våra första rena byten utan att ha stödbom. Hon var helt cool lugn, inga stissigheter. Hon har nog jobbat en del med byterna i strömsholm med, men ändå. Pias travar man har åkt av och nu ser hon lite mer ut som en dressyrhäst, Imorgon är det dressyrträning klockan två och jag är väldigt taggad. Vi kör på babyrosa lindor och HV Polo glitter schabraket, ursnyggt. Mamma följer med och tittar skulle vilja få henne att knäppa lite kort. Har inga på oss när jag rider..
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0