Har träningsvärk överallt

Först lite onödig information: En som rider och gör alla stallsysslor per dag bränner 4000kalorier per dag, läste det men kan det verkligen stämma?
 
Har nu haft två träningspass för min tränare Tina i helgen, i fredags och i lördags. Jag är rätt så slutkörd i kroppen nu efter att ha ändrat min sits och sådana jobbigheter. Är inte så nöjd över Fredagens pass som jag skrev, hon vara springig och allmänt jobbig förmodligen för att hon har börjat brunsta..
 
Igår därimot, jisses vad har jag för häst egentligen som utvecklas så snabbt mellan varje ridpass. Tränaren sa herre jag tror jag aldrig har sett Pia så fin, det är otroligt vad fin hon kommer bli om vi jobbar vidare på det här. Jag tror jag aldrig har suttit på henne som hon var igår. Bar upp sig på ett helt nytt sett, behöll ett lugn och stressade inte upp sig, började flytta bogarna, fatta lugna låga galopper med bara några galoppsprång och sen ner till skritt och lugna ner henne. Hon spänner ju så lätt till när man sitter ner och arbetar och så blir hon spänd och jag spänd och särskilt efter galoppen. Så nu är det korta sträckor när jag jobbar henne i galopp och sen ner till skritt och lugna ner sig så hon behåller sitt lugn. Är verkligen otroligt nöjd över henne!
 
Så imorse när jag hade utsläppet så bestämde jag ig för en lång runda med pappa då hon har en otrolig energi just nu som jag hela tiden måste jobba att få slut på eftersom hon blir riktigt dryg. Hittade ett super bra orörd äng uppe i skogen som hon fick sträcka ut i galopp på. Hon var iallafall rätt trött när vi kom tillbaka, så imorgon kör vi samma visa med ridturen så ska pappa få ta lite kort när vi galopperar har liksom inga bilder på henne.
 


Kommentarer
Stockholmsjenna - En del av HorseSpot

Jag tror inte det stämmer. För hur mycket kalorier du bränner beror dels på hur mycket du själv väger samt hur fort du utför arbetet. Sen ser ju alla stall olika ut. Vissa kanske måste gå långt för att göra höpåsar och sedan gå en bit tillbaka med de tunga påsarna för att hänga upp dem i stallet, medans en annan kanske står i en foderbod och gör alla påsar och ställer den dem på backen. Så ja, då förbränner ju personen som gör sina påsar en bit utanför stallet samt måste lyfta påsarna för att hänga upp dem mer kalorier än den som står på samma ställe och gör påsarna och bara ställer påsarna på backen.

2013-04-02 @ 09:25:35
URL: http://stockholmsjenna.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0