Samma Himlar

Var ut till stallet vid sju igår kväll, mockade och pysslade med kusarna.Halmade lite extra i deras boxar packade in de i tjocka täcken och gav det mat. Perfekt avslut på min värdelösa dag i feber. Tog en promenad med Pia i minus tjugo grader gud så det bet i kinderna, lite härligt. Var så otroligt stjärnklart och månsken över åkrarna. Märks att Pia litar mer på mig, för en månad sen när jag tog en promenad med henne efter att alla hästarna gått in stressa hon upp sig och lyssnade inte alls på mig. Nu knatade hon på bredvid min sida. Pappa kom och hämtade mig lite efter åtta och han är så mysig haha. Han ska alltid lossas vara lite butter när han hämtar mig, men ändå smyger han i stallet och klappar alla hästarna och frågar om det har tillräckligt med mat och varma kläder på sig.
 
Jag är hästledig idag och försöker brottas med min konstiga sjukdom. Vaknade yr och kall men har piggat på mig nu och tror inte jag har någon feber. Ska ta mig i kragen och plugga lite, ska gå till hemköp lite senare och presentera mig vem jag är för butikschefen lika bra att börja söka jobb nu. Så kanske man iallafall kan lyckas att få ett sommarjobb.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0