Pion Gay de närmaste dagarna

Jag och Pia har haft ett perfekt jullov, hon har gått som en klocka och har blivit riden mycket. Varit ute och galopperat i snön, ridit med Stina och Sofia, hon har helt enkelt gått som en klocka. Har en fin film på henne på mobilen i snön som jag kan försöka lägga upp någon dag. Hon har skärpt till sig i stallet regält och blivit allmänt bättre i hanteringen. Jag har även köpt ett nytt bett som hon har gått kanoners på, nästan för bra för att vara sant. Men jag har märkt att henne attityd har kommit fram  under det senaste dagarna och i måndags när jag var på ängen för att rida dressyr så var hon så jäkla fin till en början och man märker att man måste börja sätta lite krav på henne för hon nöjer sig inte med det enkla arbetet längre. Så jag hade börja sätta igång henne i trav på ängen och ville att hon skulle flytta sig i ett lugnare tempo och inte bara älga på, hon blev allt mer stissig och jag blev arg och de är bara dumheter. Red på hon fick mer saker att hålla reda på för att hon skulle koncentrera sig, fortfarande rätt uppe och spänd och så från ingenstans reste hon sig. Hon har inte ont någonstans utan detta är bara dumheter, och jag tror att hon reser sig när saker och ting inte går som hon vill det eftersom hon reste sig en gång när jag skulle lasta och då var hon förbannad och även i boxen när hon har blivit ensam men i dessa lägen har jag vunnit över henne. Så i måndags när hon reste sig på ängen så hoppa jag av och gick till banan, blir alltid lite ängslig om hon ska sticka och jag ska ramla av och hon ska bli påkörd osv. Det sitter kvar än sålänge. Men iallafall sen på ridbanan låg jag på en volt och galopperade tills hon gav sig och jag vann. Det är dressyr träning nästa vecka och jag ska fråga vad jag ska göra för att hon inte ska göra det och tills dess blir det graman tygeln.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0