På Promenad Genom Stan

Har grävt ner mig mycket djupt bland tyska , inte det roligaste menmen bara att görat. Gick hem efter skolan skönt att få sträcka lite på benen när man ska plugga hela kvällen, Stina fixar åt Pian idag. Hon ska ändå vila för veckan och sedan ridas fullt ut alla dagar, så kanske hon är något stimulerad inför flytten tänkte jag. Min dam börjar att bli riktigt trevlig att rida hon tar i mer än förut och de syns i kroppen att hon har gått bra på senaste. Igår var hon verkligen som en dröm, hon var allt annat än lugn när jag tog in henne. Flög runt i stallgången och höll på så när jag skulle rida valde jag att rida med gramanen, var själv i stallet och de var mörkt och blåste så jag vill inte riskera något. Hon la sig så perfekt redan från början lång och låg kände att hon arbetade bak ifrån och ryggen var med på alla sätt och vis. Travade fram henne lika bra där, hon fick gå i ett högre tempo för att få sträcka ut och riktigt komma igång där jag la in halvhalter och halter hela tiden. Hon lyssnade på varenda liten förhållning och var snabbt igång igen mellan varven, växlade mellan rakt och böjt spår, mellan att flytta bak och framdel i olika riktiningar. Hon kändes så fin och lugn så jag plockade av gramanen, hade inte behövt rida med den när jag red fram så lika bra att plocka av den. Fattade galopp och där ligger fokuset på att hon inte ska krypa ihop och att jag bara ska hänga med en stadig sits, la in flera avbrott där hon ska fåihop sig något för att sedan trampa på frammåt för att inte tappa. Växlade varv, avslutade med lite halter och skänkelvikningar i något högre form innan jag travade av lång och låg innan jag hoppade av och skrittade av henne på grusvägen. Duktiga lilla Fian!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0