Min stjärna

Fortfarande i ett lyckorus efter gårdagens ridpass, min pålle var så gudomligt fin. Kom till stallet det var förbannat kallt och de var länge sedan jag red ensam i mörkret. Packade på mig täckbyxor, tjockjacka, snodde syrrans ursnygga hjälm mössa och snowjoggings. Tog in Pia som var dryg och steppade runt i gången men vet hur jag ska korrigera det så hon gav sig snabbt. Klädde på henne, på med pannlampan och gramanen för säkerhetensskull. Bestämde mig för banan och att verkligen kunna få igenom henne, mycket mycket övergångar så att hon fick använda hjärnan och inga med hjälp av rösten då hon lyssnar för bra på den. Hon la sig sjukt bra efter alla skrittövningar och jag gick över i trav lika bra där, klev på riktigt bra och var lyhörd och lyssnade på varje halvhalt och förhållning, jisses vad lyhörd hon var. Hängde sig lite i vänster tygeln då hon skjuter in rumpan åt vänster och höger bogen flyger ut men när jag fick de på plats så låg hon även där som en klocka. Nöjde mig så och det märktes att hon var slut i huvudet, skrittade av henne för hand och hon klev på riktigt bra. Mycket nöjd över pinglan och på Fredag ska vi träna, TAGGAD!
 
Bild på Pian hos förra ägaren


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0