Tidig morgon i stallet

Kom som sagt hem i Lördags från Åre, och på Söndag förmiddag hade jag bestämt att rida ut med Anna-Felicia. Blev en riktig långtur, var ute i lite drygt två timmar och travade och galopperade i snön härligt att bara få blåsa ur systemet.
 
Imorse hade jag fått för mig att rida innan skolan då jag började fem över tio, haha vem går inte upp tjugo i sex bara för att få rida? Satt på Pia till klockan sju, den var -15 grader ute och solen höll på att gå upp. Red till flogsta och sedan i kanten längs ån en bit innan jag vände hem. Travade mest för att hålla värmen, hon var rätt spänd och tvär stannade och blåste upp sig. Men jag hade gramanen på, så var helt klart utrustad för lite krångligheter. Galopperade banvallen hem och kände verkligen hur hon laddade på i varje steg. Men hon börjar att bli starkare i galoppen och klarar att ta halvhalterna ute i galoppen då man har lite extra gas så att säga. Var tillbaka till åtta och släppte ut henne, så hon fick iallafall ihop en timme ridmässigt.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0