Push Play

Var hos tandläkaren tidigt imorse för att fixa skrotet i munnen, möttes av min nya tandläkare slipper entligen min gamla på cirka 75år. Hon var dock inte nöjd över mitt resultat efter 3,5 år med tandställningen, kände bara för att rycka ut skiten och leva med fula tänder. Men hon började flytta om spännerna och sådant för att få igen en glugg på 2millimeter, så nu är allt omflyttat och smärtan är inte nådig. Så det blev ingen skola för mig idag. Att sitta i skolbänken och bara tänka på tänderna är inte så effektivt, så jag ringde syrran och åkte till stallet istället.
Vi bestämde oss för att hoppa uppe i ridhuset, jag har ju då inte hoppat Pia innan. Hon har gått över några bommar på dessa månader så inte så avancerat. Men nu när jag börjar att kunna henne mer och mer så kändes det faktiskt bra att skutta lite, är ju något hopprädd efter olyckan för två år sedan då jag hamnade på sjukhus. Hoppade två sockerbitar på medellinjen där det var en bom i mellan och två galoppsprång mellan varje, haha fattar ni?
Men det gick faktiskt bra, fick rida väldigt mycket för att få ihop henne så att hon skulle få med bakbenen i svängarna och ta i trotts att de kanske låg på 40-50cm. Nu ska det skuttas minst en gång i veckan nu när jag har egen hoppsadel och icke att förglömma jag ska hoppträna den 15 Mars och även dressyrträna den 9 Mars troligtvis. Roligt att träningarna kommer igång så att vi får ännu mer koll på saker och ting så att lillan blir ännu finare.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0