Värdelös Torsdag

Min dag har bara jobbat emot mig, vilken jävla piss dag. Allt började med att Maria lyckades låsa ut oss från hennes hus imorse och åkte sedan till skolan medans vi låg och sov i hennes bod, smidigt.. Tiggde åt oss lite frulle hemma hos ebba för att överleva morgonen. Dagen rullade på jag var trött och allmänt bitter. Hade matte och tyska efter varandra ingen bra kombo då jag inte är något stort fan av något av det. Övade på ett Nationellt prov i tyska och det gick skit, är så körd på Tisdag bara att hålla tummarna för att allt går bra. När jag slutade skyndade jag mig till stallet för att plocka in hästarna och mocka och dona.Var inte diekt sugen på att rida eftersom rapportern från Stina om gårdagens pass på Pia var dåliga och hon var galet dryg dagen innan det. Angela skulle rida samtidigt så jag hängde på ner till dressyr utebanan, så underbart att trida ute i friska luften igen. Pia var vårglad hoppade över en snöhög ett antal gånger och flängde lite. Men hon var så fruktansvärt fin visssa stunder. Hon var riktigt lugn och fin i galoppen men ändå med mycket power bakifrån. Har aldrig kunnat jobba henne längre stunder i en bra galopp så jag passade helt enkelt på att jobba lite extra för att trötta ut det brunstade stoet. Nu ska jag gå och knoppa och hoppas på att min vardag blir mycket bättre än idag.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0