Måndagmåndag

Är riktigt trött, somnade alldeles för sent igår var helt enkelt för pigg för att sova.. Vilket resulterades i att jag var helt död när jag gick upp menmen smällar man får ta. Rätt lugn skoldag känns som att jag kunde koncentrera mig och ta in all information och det var ett bra tag sen må jag säga. Blev dock på lite dåligare humör när jag skulle till stallet vet inte varför men det var dåligt väder och jag hade verkligen inte lust att åka till stallet. Inte bättre blev det när jag upptäckte att jag hade glömt mina ridkläder hemma. Hittade en jacka i stallet och ett par mjukisbyxor. Det var typ storm så jag tog och tömkörde Pia på utebanan. Hon är rätt krävande just nu, hon brunstar, det är vår och hon måste vara trött efter varje pass för att man ens ska orka rida. Men det är roligt när det väl går bra. Så jag tog alltså och tömkörde Pia på banan, hon är ju lite stökig när man tömkör ibland och idag var hon inte snäll mot mig. Hon gick som en klocka till en viss del, tog alla förhållningar och hjälper men ändå från ingenstans kunde hon snurra runt eller resa sig. DUMHETER! Vet ju att hon är tömkörd innan och förstår vad man vill, men hon märker väll att jag inte är så van. Lyckades iallafall att vinna över henne tillslut och lyckades fatta en jätte rund och lugn galopp innnan jag travade av. NU MÅSTE JAG PLUGGGGGAAAA!!!!!!!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0