Jag tycker om min häst

Har gått upp och ner med min pålle på senaste. Vi har gjort stora framsteg och även bakslag som känns stora fast än att det hörde till min vardag innan. Hon har rest sig några gånger när hon har blivit tjurig, hon kan verkligen visa sin trevliga sto sida. Men hon har även brunstat en del och det är nog en stor faktor till bakslagen. Igår hade vi iallafall ett helt sjukt bra pass hon kändes så fresh i alla gångarter, bakbenen var verkligen aktiverade och hon kunde både samla sig lite och länga. Galoppen var även mycket bra blir bättre och bättre för varje pass. Sedan har hon börjat korsa sina framben riktigt riktigt bra.  Lite svårare i vänster varv men det blir bättre ska vi se. Fick frågan om jag vill träna ikväll och tackade självklart ja, det var ett tag sen men nu ska lillan jobbas igenom ordentligt. Så klockan sju är det träningen, håller tummarna för att fröken sköter sig.
 
Det var även någon som hade kommenterat och frågat vilken ras Pia är. Hon är ett svenskt halvblod. :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0