Har så himla bra dagar

Har haft så himla bra dagar nu under senaste tiden, min häst går grymt, underbara vänner och solen skiner. Man behöver inte mycket mer för att ha en bra dag. Träffade Sofia i Söndags, jag inser hur mycket jag saknar henne varje gång jag träffar henne.Blev en rätt lyckad kväll med mysmiddag och sådant haha.
Min kuse är som en riktig klippa just nu, hon gör framsteg varje dag och träningarna tar oss frammåt varje gång. Tränade faktiskt idag, herre lillan kan hon. Hon höll ihop under hela passet, satte under sig och stressade aldrig upp sig. Hon har fått en helt ny takt i sin gång och tar verkligen i för att hålla ihop form och hela kroppen. Vi fick fortsätta jobba på övergångarna, fortsätta korsa hennes framben i öppna och bakdelsvändningar och även börjat göra små längningar på hörnlinjerna. Kunde sitta på henne under hela passet utan att hon verkade bry sig, kommer till en helt annan inverkan på henne då. Disskuterade även lite med min tränare och hon tycker att jag ska börja fundera på att starta henne i dressyren. Har haft som mål att tävla lag till nästa vår men saker och ting börjar sätta sig nu och vi börjar växa ihop som häst och ryttare. Sen vet jag att första starten kommer att gå åt helvete så varför dra ut på det. Ska ta och börja kolla runt på tävlingar och så får vi se vad som händer, vet inte ens om Pia har startat i dressyren? Men för att jag ens ska orka måste min fysiska styrka bli bättre, tar och snörar på mig joggingskorna någonstans måste man ju börja.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0