Allt för att hinna med

 
Gick upp klockan tjugo över sex imorse, jaa ni läste rätt tjugo över sex ringde alarmet. Pigg som en lärka hoppade jag upp ur sängen i dansade rörelser, jajemän det är sant. Slängde i mig frulle och hoppade upp på hojjen och trampade iväg till stallet. Var där till klockan sju, precis när Angela höll på att plocka ut Pia och Pax. Pia blev antagligen rädd för mig och skuttade jämnfota vid Angelas sida. Knäppa Kuse! Tog och mockade åt hästarna för att sedan hämta Pia och klä på henne inför dagens dressyrpass. Var väll uppe i ridhuset till åtta, gäller att vara snabb. Min lilla häst var rent avsagt JÄVLIGT PIGG, smällar man får ta när man låter henne vila haha. Jobbade på med saker som vi sysslade med på träningen i onsdags. Som den över smarta häst man har så har hon redan börjat sätta det nya sakerna, hon är verkligen extremt lättlärd. Red i cirka en timme allt som allt och var tillbaka i stallet vid nio. Ut med Pia och in med alla saker och sen fort hem, hemma till halv tio. Tog mig en snabb dusch och fixade mig för dagens trip till stan med mamma och syster. Var väll nere till elva skulle jag tro och hemma till strax innan sex. Har även här mellan sex och sju varit ute med hundarna i hågadalen och ränt. Dagens inköp blev 4 vita tröjor/linnen och en vit klänning, fem vita plagg jag som knappt har ägt ett vitt innan. Så nu har jag lite fresha vårkläder och det känns mer än bra. Blev ett rätt hoppigt inlägg det här men med detta kan jag bevisa att man hinner med sjukt mycket på en dag om man ligger i. Kvällen spenderas framför datorn för att försöka åstadkomma något på mitt tal.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0