12 April

Endast två lektioner idag matte och idrott. Ville bara dö efter idrotten vi skulle boxas och herre vad jag är klen, efter armhävningar på knogarna så la mina armar av. Efter idrotten cyklade jag snabbt som attans till stallet och fixade och tog in pållarna. Var uppe i ridhuset och red ett grymt pass på Pia, vilket jävla dressyrpass. Min häst är på god väg att bli något riktigt fint kan jag meddela. Idag satte hon sig nämligen i galoppen. Galoppen som har varit vårat stora problem det senaste veckorna som jag inte har lagt någon energi på eftersom hon är tvungen att stärka sig osv. Har endast galopperat henne längre stunder ute i skogen där hon får plats att röra sig, men idag plötsligt så hände det bara. Hon la sig klockrent i form och i ett lugnt tempo med balans. Kunde ha en i galopp en lång stund och bara arbeta. Känns verkligen dunder att jag fått super pass på sessan både idag och igår. Planer för henne nu till helgen är att hon imorgon ska bli hoppad av en tjej i mitt stall, Maja heter hon om ni är nyfikna haha. Hon tävlar högt med sin ponny och ska starta 1.30cm om några veckor. Hon skulle göra ett skolarbete där hon skulle rida och kommentera och hon kände att hennes ponny inte kändes på topp så jag erbjöd henne att hoppa Pia. Har endå lite ångest över att jag inte har hoppat Pia på ett tag så varför inte låta någon hoppa henne som är duktig på det. Ska nog ta med mig kameran och knäppa lite kort. Håller tummarna för att allt går bra imorgon.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0