vaniljthé

Ska snart bege mig till affären för att inhandla lite thé till kvällens engelska pluggande mitt i allt ska jag hinna se på svenska hollywoodfruar och äta kakor med mamma. otroligt trött är verkligen inte van med att ha häst igen, men klagar inte det är underbart att få känna hästlukten igen och få lite skit under naglarna. Tömkörde som sagt Pia idag och jag tror att hon var tömkörd innan men jaa det gick sådär. Hon och jag missförstod nog varann lite men det klart är svårt i början med en helt ny häst. Men vi kämpade på och kunde ha henne på en volt i trav, nöjd över det lilla. Såg på henne sen att hon var trött i huvudet när jag och Sofia skrittade av runt åkern, tror endå att det är bra att jag börjar nu på marken och lära känna henne så börjar jag rida henne till nästa vecka om allt går bra men det ska det för hon är lugnet själv en så länge bryr sig inte om alla konstiga saker på gården som händer. Imorgon ska hon bara få skrota i hagen och jag ska bita tag i matte pluggandet, så ska jag försöka få tag på sadelgubben igen.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0