Känslan av att äntligen ha lov

Då har man klarat av en stor bit av första terminen i gymnasiet på katedralskolan. Haft en riktig piss dag idag så vi stryker ett sträck över allt innan jag kom till stallet. Hade ju bestämt mig att hoppa upp på lilla bambi hästen idag efter gårdagens ridpass. Men när jag kom till stallet var jag tveksam det blåste, Pia har inte gått seriöst på en vecka, första gången hemma, ny ryttare jag nojjade för allt. Men någonstans där kom jag att tänka på vad fan kan hända jag ramlar av det gör ont, klädde på mig en massa kläder och väst och hela köret. Pia var rätt stissig när jag tog in henne gick nästanöver mig höll på att resa sig i boxen det slutade med att jag blev riktigt förbannad när jag promenerade med henne, jag vill inte ha en häst som går på mig det kan bli farligt så hon fick backa och stanna och det tarditionella ledarskaps övningarna. Jag klädde på henne dressyrsadeln och jag och sofia kom fram till att den låg helt ok, så longerade henne lite för att sedan hoppa upp på henne. Hon brydde sig inget så jag skrittade runt på henne ett tag och nöjde mig så. Imorgon kommer sadelgubben, fixar sadeln och sen ska jag rida, oj vad jag ska rida för nu har jag ett helt lov framför mig. Bjuder på en snygg bild på fina Pia och jag liknande en köttbulle från första gången på ryggen hemma.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0