Kanelbullensdag

Inget stort fan av kanelbullar med trotts det lyckades Lovisa trycka i mig någon slags kanelbulle i kaffepausen mella lektionerna. Satan vad dagen har varit seg, totalt värdelösa lektioner som endast är långa och tråkiga, och den där tyska presentationen ska vi inte ens tala om, extrekt dåligt gick det.
Tur att Sofia kom och livade upp min eftermiddag efter skolan, fadern kom och hämta oss med bilen och vi rullade i samlad trupp ut till Hemringe. Lilla Hanna kom förbi och pratade en sväng när vi mockade och snackade om allt från himmel till jord. Red Syrrans häst idag, riktigt kusligt när man går och hämtar Sarellis saker helt motoriskt helt säker på att prinsen står i hagen redo för att rida. Usch hejjdade mig och tänkte tillbaka. Red en sväng med Sofia och herregud vad trött jag är nu, tror att något släppte en spänning av att inte ha varit på hästryggen på en vecka. Eller så kanske jag har anpassat mig till att vara en ``normalmänniska´´ som inte åker ut och rider efter skolan, aja slut funderat ska försöka snickra ihop någon slags idrottsrapport nu.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0