två veckor

har haft min fina häst i två veckor idag, herregud vad tiden går fort och så roligt jag redan har haft på hästryggen. red med sofia idag,vi red en sväng i skogen och hittade sedan en stubbåker som vi red lite dressyr. underlaget var lite tyngre så hon fick ta i lite extra och jobba, hon har ju vilat i två dagar med flytten och allt och kändes riktigt lugn och inte alls stressad. men iallafall när vi arbetade på åkern så satt jag ner för att komma åt henne bättre. red öppna, skänkelvikning, ökade och samlade, galopperade henne några steg. så ovant hon har så stor galopp om man jämnför med lilla sarelli men jag tycker att jag fick ihop henne rätt bra, kom lite konstigt ut ur en volt så att hon bytte galopp och gus så chockad jag blev att hon kunde eller så kanske det var en engångsgrej.tror att min häst kommer bli riktigt fin och rolig i framtiden.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0