träning

mycket nöjd över min fina pion gay, idag har vi varit på våran första dressyrtävling tillsammans. hade många funderingar när jag vaknade imorse kommer hon gå på släpet, kommer hon resa sig som sist, hur kommer hon vara i ridhuset, nytt ställe igen. men när jag väl skulle lasta  så tvekade hon några gånger men jag bestämde mig och då gick hon på klockrent. så det största problemet var avklarat nu var hästen inne och vi var påväg. väl på plats så var hon cool lugn, märks att hon varit på nya ställen förut. framridningen är inte direkt något att hissa red som en kråka och det gick verkligen allt annat än bra, men man tränar för att bli bättre. sen var det min tur och ja jag säger bara var satt hon inte fast, hon skjuter rumpan åt höger och lägger nacken åt höger, bogarna var även rätt låsta. så jag fick en massa hjälp för att få henne lösgjord och jag tycker att vi avslutade bra. fick även jobba en del med mig hamnar lätt i obalans ,överrider, gör knasigt. det känns att jag inte har ridit ordentligt på väldigt länge  då det har varit som der har varit den här hösten. men vi avslutade bra då jag hade koll på mig och pia och hade hittat tillbaka till mitt gamla rid jag. nu ska det tränas och tränas ska lära mig rida min pia och känna henne bättre, ojoj vad vi ska bygga muskler och med min super tränare så kommer det galant varenda krona jag lägger ner för henne är det värt.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0