Söndag

Var i stallet imorse och släppte ut kusarna, fixade allt och sedan när jag skulle hämta Pionen ute i hagen så hade hon bestämt sig att inte komma in. Fick jaga henne i 30min och tillslut gick jag och hämtade lite kraft foder i en hink. Tänkte att aja hon blev ju iallafall av med lite överskotts energi som dom kan få när man klipper dom. Var rätt förbannad när jag väl tog in henne, hade försökt fånga henne med en stukad fot, aj tur att den är bättre idag än igår. Jag som hade laddat upp för ett monster dressyrpass insåg ganska fort att jag inte skulle hinna det innan pappa skulle komma och hämta mig, hon hade även lyckats att tappa en sko så det fick bli ett kort genom jobbat pass på banan som hoven skulle klara av. Var rätt hård på henne från början peta in rumpan,in med bogen allt ska vara på plats. Det gick så fruktansvärt bra och hon var så ruggigt fin. Var så jäkla roligt att rida, ser verkligen fram emot när hon har mer muskler och jag kan rida henne bättre. Hon kommer bli så maffig.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0