Saker och ting

Hinner inte med saker och ting, rätt mycket i skolan nu och så har jag en ny häst så det finns liksom inte plats för så mycket mer. Red Pia igår på banan och det kändes bättre än i måndags när jag red för stina, satt upp med känslan att det behöver faktiskt inte gå bra jag ska träna på fredag och jag gör ju det för att få hjälp den känslan var bra. Joggade henne långsamt till en början, flyttade, halvhalter för att få henne att sänka sig nerråt.Så hon fick arbeta i lågform på volter och böjda spår, hon blev riktigt mjuk och följsam i sidorna. Tog upp henne lite högre i sin form och bad henne att kliva på lite med halvhalter i hörnen då hon gärna drar på lite där. Satt mig ner i och fattade galopp, otroligt svårt att rida henne i galoppen ingen hand och bara sits är det som krävt. Så bara att köra ner rumpan i sadeln och rida, bara låta handen vara helt stilla på manken men endå med kontakt. Tycker att vi lyckades få ihop ett bra pass på henne så jag är nöjd, idag får hon vila och så får vi se hur det går med lastningen och allt imorgon.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0