Långa dagar korta nätter

Åh yes jag ar har jag lever, än har jag inte gått under jorden. Mina dagar har bara gått i ett och det har inte funnits någon tid till att låte fingrarna glida över tangentbordet. Kusen har iallafall skött sig det senaste dagarna om vi bortser från lyckoskuttet när vi galopperade på en äng i Lördags. Vi kör ju som sagt sten hårt på all hantering att hon ska lugna ner sig ännu lite mer. Så idag vart det en markdag dubbel delux, började i stallet där hon blir upprörd när hon är ensam och gärna struntar i en. Så att stå stilla är prio ett men eftersom att hon stod som ett ljus idag valde jag att arbeta vidare, när hon kör upp skallen och sätter sig in i kompisarna i hagen så jobbade jag med att hon istället skulle sänka nacken och slappna av. Hon började förstå vad jag ville och när jag satt på skydden och bootsen så var hon med hela tiden hade sänkt huvud och hade full koll på vad jag höll på med. Longerade henne i kanske 30min där hon var busig så hon fick skutta av sig lite märktes att hon var trött i huvudet efter att jag kämpat med henne i stallet ett bra tag. Tog henne på en långpromenad en timme och när vi kom tillbaka klippte jag manen och fixade lite. Sofia skulle komma efter en timme och ta in kusarna så Pia fick stå inne ensam, bra träning. Så det har varit en dag med en massa hjärngymnastik för damen.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0