Hemringe

Imorgon flyttar vi från vårat älskade Hemringe för det här året, är allt annat än taggad på att ha pållarna i Storvreta i vinter. Det är långt och allmänt krångligt att ta sig dit, men det får helt enkelt gå pappa ska få hjälpa tll och skjutsa så jag slipper ta bussen som tar en timme. Bara att börja nedräkningen till när vi ska flytta till sommar Hemringe igen, och nästa år ska vi ha kvar dom ska strida för att få vårat stall så vi slipper all den här flytten. Sen känns det rätt surt eftersom att Pia har lugnat ner sig nu och jag är lite orolig för att hon ska stressa upp sig igen när hon kommer till ett nytt ställe igen, hon har ju samma polare med sig iallafall och så får man hålla tummarna för att hon känner igen mig. En positiv sak är väll att jag kan börja träna henne att vara ensam i stallet nu när hon är lite mer in stängd eftersom hon har varit lite orolig och stegrat när hon blivit ensam, hårdträning på den fronten.Det har ju varit rätt omtumlande händelser på gården i år, så nästa år kommer vi dit och då ska det vara lugnt.  Nu har vi bara det trista månaderna framför oss med konstant mörker rätt depprimerande. Ska iallafall hinna med ett sista pass imorgon bitti innan flytten blir av.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0