Fina Pia

Var ut på morgonen med syrran och fixade och trixade lite med det ena och det andra. Vi red över vägen och jobbade lite liknande som igår, mycket öppna, korta, länga allt för att få henne att slappna av och sänka sig och arbeta. Till en början var det som att sitta på en stelpinne som inte lyssnade särskilt bra kanske red jag dåligt eller något åt det hållet, men när vi sedan vände så skärpte vi till oss. Började rida och hon fick inte komma undan fast än att det var jobbigt, red ner på våran älskade galoppväg ner mot ån. Har varit lite nojig att galoppera ute på henne av absolut ingen anledning. Men när stina rullade i galopp framför kunde jag inte motstå, fattade galopp och hon varså lugn och fin ställde lite för att få henne att slappna av ännu lite till tänkte nästan lite öppna. Hon kastar sig liksom i fattningarna men det beror nog på att hon inte är så stärkt i galoppen än sålänge. Både jag och Pia var mycket nöjda efter passet, min fina häst det här kommer bli bra.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0