Effektiv

Har varit i stallet en sväng nu på morgonen med syrran, vi hade tänkt att rida ut men de jagade precis bakom stallet  och stinas häst var super svullen i alla ben. Förmodligen har han ätit något konstigt eller så är det någon slags proteinchock, tråkigt är det iallafall och det är synd om lilla pax. Men jag red iallafall på banan och jag fick hjälp av Stina hur jag ska rida Pia. Tror att jag har för stora krav på oss till en början, jag känner inte henne och hon inte mig, jag vill för mycket och då går det bara åt skogen. Men syrran stod och kommenterade hela tiden gör si och så och då går det ju bra, men det är ett helt annat ridsätt än på Sarelli. Känns som att jag har gått från ponny till storhäst, större steg,större gångarter, känsligare men jag har ju inte ens suttit på henne tion gånger än så det är inte så konstigt.Men när jag tillslut vågade att släppa fram henne så gick hon riktigt bra må jag säga. Och sista galoppen när jag lät henne att sträcka på halsen och kliva på då kändes hon jätte fin, men så fort jag använde rösten för att korta lite tar det stopp, hon gick från ökad galopp till trav med världens största kliv så jag flög fram och så hör man syrran skratta. Är iallafall nöjd över passet, men nu har jag brottom börjar om en halvtimme mysigt.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0