Duktiga pålle

Är väldigt nöjd över min häst idag, det gick väll inte strålande att rida men hon var stört cool och det är nog just det jag är imponerad över. När jag ledde in henne så tyckte jag att hon kunde vänta för att jag skulle stänga dörren men nejnej Pia visste precis vad hon skulle göra. Hon gick in i gången och vände medans jag stängde dörren imponerad innan har hon bara stressat upp sig. Hon gjorde ett försök att gå fram men jag sa åt henne, och hon verkar ha fattat om det är nej så är det nej inte att hon kan testa några gånger till. Hon stod som ett ljus i gången, slängde på utrusningen och smög ut till banan. Är fortfarande ovant att rida henne men jag behöver nog bara många timmar på hennes rygg för att lära mig henne. Körde en del mjukgörande och att om jag ber om något ska de inte ta hundra gånger tills det händer. Men passet i sig var godkänt så jag nöjer mig med det. Tillbaka i stallet var hon också cool lugn, känns toppen just nu tror att både häst och ryttare börjar finna sig något med allt nytt.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0