Mitt lyckokorn

Var sjukt negativ och grinig när jag satt mig på bussen mot stallet. Det regnade och allt jobbade mot mig.
Men så fort jag tog klivet ut från bussen i Hemringe sprack det upp och det kändes riktigt bra att få ut lite ilska genom att mocka boxar och fylla vatten. Tog in min fina prins som till och med kommer i hagen nu istället för att jag måste jaga honom, stort framsteg. Borstade honom och masserade nacken där han suttit fast, klädde på han tömkörningsgjorden och begav mig ut på ridbanan. Provade att ha longerspöt, eftersom att jag inte är jätte van vid att tömköra har jag kört utan spö  men det funkade väldigt bra. Han blev kvickare i rörelserna och klev på riktigt bra i bak, min fina stjärna. Tror aldrig jag har sett min häst så fin från marken han verkligen tog i och arbetade, lyssnade på mig. Man såg verkligen vilken arbetsmyra han är, blodådrorna syntes på halsen och hans form var på topp. Nu känns det som att det finns ett hopp att jag har tagit ett steg vidare med min häst, är på ett sådant fruktansvärt bra humör just nu.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0