Små rosa moln

Hej på er! Har haft fullt upp under helgen och jaa har helt enkelt inte haft tid och skriva ner saker och ting. Men träningen i Lördags, kom iväg på träningen i Lördags med hela klungan av syskon plus broderns flickvän och Pia såklart. Gick bra att last på vägen dit, stolpa rakt in i transporten. Kanske har glömt att nämna det men Pia fick inte sin långabom till släpet hon står som ett ljus i smalt och verkar inte tycka det är så farligt så vi lastar brett och så får hon åka smalt. Väl på plats i lilla bärsta klädda vi på stumpan allt vi hitta och på med hjälmen och iskalla stövlar och in i ridhuset, gick piss dåligt att värma upp. Jga spände mig och spände sig och ja det gamla vanliga med den onda cirkeln som slutar med att jag blir arg/ledsen och tänker på hur det skulle kunnat vara. Men jag blev arg och på något sätt mer fokuserad och vid det här laget kom tränaren in och hjälpte mig på traven. Vi jobbade med att hon alltid ska sänka huvudet innan jag gör något, att det måste vara på plats samtidigt som jag lossar bog och bak, komplicerat att förklara men de var det hela lektionen gick ut på att få henne att snabbt slappna av efter hon spänt sig. Det gick så fruktansvärt bra och jag fick till några riktigt kanon steg i några öppna och skänkelvikningar kändes super. Både jag och Pia var helt slut efter så det fick bli en tidig kväll. Kändes verkligen som att jag tog ett steg frammåt med den här lektionen eftersom att förra var mest som att börja rida igen.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0