Saker och Ting

 
Pia bus hon har fått vila nu i två dagar, igår på grund av ovädret och idag hann inte Stina med och rida henne så det fick bli en mitt i veckan vila. Förmodligen kommer damen att vara piggelin imorgon men tänkte gå ut och röra på henne ute på en åker där det är en hel del snö, så skönt med snö. Man kan bara rida en snabbis och pållen blir trött super smidigt! De bygger ju även en massa fina muskler i denna snö, det är fint det på lillan. Tycker att hon har blivit mycket finare i kroppen nu på senaste, börjar få en tydligare överlinje och en rundare rumpa kul när man ser en förbättring. Märks även att hon har varit inriden på sin gamla ryttare för när jag fick henne gick hon som en klocka för mig efter senaste dressyrträningen och nu börjar saker och ting ändras tror hon börjar att fatta att de är en annan på ryggen nu och jag måste mer och mer rida in mig på henne och hitta henne i alla lägen och positioner. Vi har ju som sagt haft en rätt dryg förra vecka med dåliga pass, mycket tårar och jag har varit besviken på mig själv och nu till helgen skulle jag egentligen åka och träna dressyr. Men vi får se hur det blir, underlaget är ju kasst och köra på och man vill inte riskera något men vi avvaktar till imorgon och ser. Behöver ju hjälp nu men riskerna är övervägande.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0