Pion Gay

Ojojoj, vilket pass jag hade idag. Kanske inte var så super speciellt egentligen men bara tanken av att hon var helt lösgjord och allt annat än spänd idag får mig att må bra. Red ut själv på henne, direkt när jag hoppa upp så får jag lite nu är det jag som bestämer attityd och styr och ställer. Hon behöver det såfort jag sluta rida och börja tänka på annat tar hon chanserna, hon är inte rädd det kan jag inte påstå utn hon spänner sig något fruktansvärt. Men idag kunde jag korrigera henne direkt när hon spände till. Rätt häftig känsla att ligga i trav på en väg i skogen i cnön och rida öppna och bara höra hur ens häst vill arbeta mera, frustar för det är jobbigt och blodådrorna syns på halsen, det är rätt ballt. Men iallafall vi red mycket lösgörande uppe i skogen och avslutade med att trava i djup snö upp till stallet för att sträcka ut, otroligt nöjd med lillan idag.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0