Jag ser det som mitt liv

Hade helt enkelt inte orken att gå till skolan idag så gjorde en deal med modern och drog till stallet på morgonen där man mår bäst och även som sämst. Fick sällskap av min käre syster, vi pyntade stallet och tog oss ut på en långritt upp i storskogen där vi had evåran magiska ritt i solskenet för snart ett år sedan. Samma sak förra året en dag då jag inte orkade gå till skolan så de blev en långtur. Ibland behöver man bara koppla bort saker och ting och blåsa ur systemet. Tror att jag har blivit mer bestämd efter förra träningen och det har resulterat sig bra med Pia för direkt när hon spänner sig så kör jag blir lite smått irriterad och kör öppna eller liknande och hon var förbaskat fin idag. Uppe i storskogen bland massa snö i solskenet, kunde jag bara sitta och rida fin lir in med bog peta in den där bakbenet, öka,minska, ställ om, halvhalt och allt i samma ultimata form. Både jag och hästen var rätt svettiga efter att ha travat en bra bit med syrran rullande i galopp bakom, vill inte att det händer något när hon håller på att spänner sig när jag galopperar så jag väntar med det så de inte blir någon ond cirkel och jag blir rädd. Men på hem vägen när hon var helt lösgjord i varenda liten muskel så kunde jag inte låta bli rullade i galopp en bit lugnt och fint inte hetsa och kände verkligen hur hon och jag njöt, Härligt! Precis så som hon ska arbeta en tid framöver att jobbas i traven så att hon stärks och sen bara rulla över i galopp bara för att. Åh är så nöjd över lillan idag, märktes att hon var regält trött när vi kom hem stod bara och blundade. Blir endast en skrittur imorgon för att röra på sig och jag ska även tillbaka in till skolan igen på någon studentmatte, allt för provet på fredag. Får även sällskap av Lovisa till stallet trevligt trevligt.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0