Duktig häst

Hade förväntat mig en något värre häst för dagens ridpass då hon hade fått vila 2dagar i rad.  Tog in damen och jaa hon höll på som vanligt i stallgången med att trixa och gå och man vet inte allt vad hin håller på med. Börjar att bli van med henne och hur hon reagerar i olika situationer iallafall i stallet så där vet jag vad jag ska korrigera. Kände dock direkt när jag hade klätt på henne att Pia hade överskottsenergi hon spärrade upp sig utanför började takta och hålla på, så jag gav mig och tänkte nu Pia idag orkar jag inte bråka vi ska ha ett bra pass för att kunna ha en bra känsla inför träningen imorgon. Så jag satt upp på ridbanan och bestämde mig för att stanna där hela passet, det var typ en meter snö på banan så hon orkade inte hålla på och jag kunde koncentrera mig på vad jag egentligen höll på med. Joggade henne och flyttade, jäklar vilket scoop hon hade bakifrån när hon fick jobba i snön kände hur hon verkligen tog i för kung och foster land. Red cirkus tjugo minuter och sen var pinglan trött, verkligen sjukt skönt. Avslutade hela passet med att stretcha henne och böja igenom henne riktigt så att hon är i toppform tills imorgon. Förmodligen kommer hon sitta fast på något annat ställe men det är en annan femma, ska bli kul och höra om kerstin tycker att det har blivit någon skillnad på henne sen sist. Själv tycker jag det hela kroppsformen och tycker inte längre hon sitter fast lika mycket. På tal om annat så ringde min käre bror nyss för att checka så att allt var klart inför morgon dagen och han ville ha färdkost med sig så det är bara för lilla syster att fixa lite mackor, hans flickvän skulle även med på träningen och självklart syrran. Kommer att ha en hel fan club med mig, har iallafall putsat tränset och satt på det nya ljus rosa pannbandet hon får även inviga det ljus rosa bootsen imorgon fint ska det va!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0