Du har väckt upp de jag trodde var dött

Var i stallet till halv sju vilket resulterades i att jag total däckade när jag kom hem, tittat mig igenom allt för mycket serier men de är fint det. Upptäckte en sak i stallet idag, släppte ut alla kusar utan Pia för att hon ska lära sig att vara ensam. Hon stressade upp sig i boxen medans jag mockade och fixade till Pax, men skam den som ger sig bara att vänta ut henne så att hon lugnar ner sig och sen får belöning. Upptäckte att så fort jag gick in till henne i boxen så lugnade hon ner sig, hon sökte tryggheten hos mig om jag hade gjort samma sak för någon månad sen skulle hon bara att ha gått över mig och fortsätt att stressa upp sig. För hon bryr sig inte när man är ute och rider ensam, det sitter förmodligen i att hon behöver någon som hon kan söka sig till. Men vi sätter ett mål att hon till sommaren ska kunna stå inne ensam på morgonen och äta när de andra går ut så jobbar vi sten hårt på det. Eftersom att vädret är som det är här uppe i Uppsala så bestämde jag mig för att rida, det är trotts allt is bana ute och Pia har broddar men jag vill inte riskera något. Så när Pia hade fått jobbat med huvudet hela morgonen så tog jag en promenad med henne.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0