Det finaste jag haft

Pappa kom in för en stund sen och fråga mig lite saker om sarelli varför han blev rädd och slet sig osv. Han hade en än gång fått prata med honom som sarelli sprang in i cirka 10min innan han voltade över bilen. Hela tiden nya saker om Sarelli och allt hanlar om pengar, mannens fru som då körde bilen som sarelli endast repade bilen påväg i panik ger sig inte. Ingen blev skadad men ändå bråkar han om det matriella skadorna, hans häst är inte död, han vet inte hur det känns att hela tiden påminnas av den dag som bara inte får vara sann. Att man kan vara så fruktansvärt pengakåt och strida mot en familj där den sexton åriga flickan har mist något den älskar, jag förstår inte. Jag skulle vänt på klacken och beklagat ssorgen de är bara matriella skador, det går att laga, det går på försäkringar, endast är det självrisken som man får betala. De är inga miljon summor vi snackar om bara några hundralappar, att man kan vara så jävla snål och hela tiden komma på undanflykter för att då oss att betala. Det är en disskution med hans försäkringsbolag inte vi, vi är klara vi har förlorat våran prins och det räcker.
 


Kommentarer
astrid h

åh ellen <3

2012-12-23 @ 22:56:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0