Andra advent

 
Dagen började 06.00 då var det bara att hoppa upp ur sängen och klä på sig för att brodern skulle plocka upp en till stallet. Satt på hästen till sju och hon var nästan lika fin som i Lördags på träningen red i kanske 40min var så galet kallt. Pappa kom och hämtade mig och vi flög snabbt in och bytte om för att sedan slänga oss i bilen mot sigtuna där de hade en julmarknad. Super mysigt att knata runt i samhället tråkigt att det var så kallt bara fick med mig en julklapp hem till Lilian. PÅ vägen hem började allt gå utför, började bli trött och hungrig och när vi passerade Ultuna blev det för mycket, att snart tre månader tidigare föll Sarelli ihop där inne och dog det var för mycket. Frågade om vi hade fått svar på oduptionen och jaa det hade vi men päronen hade inte velat berätta men fick iallafall lite svar. Sarelli hade flera frakturer och massor av inre blödningar han var så svårt skadad inuti att han aldrig skulle ha kunnat klara den smällen som blev när han voltade över bilen. Min fina Kung han förtjänade aldrig en sån utväg, han som aldrig hade gjort något. Tankarna på Sarelli blev för mycket ikväll övergick till någon slags ångest över allt arbete som har blossat upp från ingenstans innan jul. Sjukanmäler mig imorgon jag orkar inte sätta min fot på Katedral för att lossas vara glad, stannar hemma och pluggar och hoppas på bättre tider. Nu ska jag sova godnatt brodern kommer och hämtar mig imorgon bitti och jag tar ut hästarna, ska rida en sväng på Pia, godnatt.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0