Himlen är oskyldigt blå

Herregud, då har skolan dragit igång på allvar. En full späckad dag med nya lektioner,lärare och elever jädrans vad mycket det är att hålla reda på papper hit koder dit och halvvägs har jag slutat lyssna. Bara att följa min gamla lärares tips att anteckna varje lektion hur onödigt det än kan vara. Efter skolan rullade jag mot stallet för att äntligen galoppera sarelli på cirka 7veckor. Galoppera och galoppera vi tog någon fattning i varje varv och jaa han blev lite övertänd. Till och med min broder sa att han såg spänd och het ut när jag skrittade, men det var roligt väldigt roligt. När jag sedan skrittade av honom på vägen så vägrade han gå förbi en soptunna ställde sig mitt i vägen och spärrade upp sig, det är min arab det. Svampade av honom svetten bara rann på den lilla tjockisen kliade honom på manken och han kliade tillbaka på mitt ben, sådant gör ens dag man vet genast varför man har häst när han äntligen känner igen en och vill att man ska fixa och dona med honom.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0