Dosen av Sarelli

Efter skolan bar det först av ner på stan med Anna och Hanna men lite affärs kikande och café, min kära Alva Chambert lyckades fiska upp mig och hon blev med dragen till min fina pålle. Syrran hade kirrat mockning och allt annat så det var bara att ta ut den vita och snygga till en aning och hoppa upp. Han streta rätt mycket på banan men inte så konstigt om vi tänker på att han vilat i 5veckor och inte kommit igång riktigt än. Regnet rullade in över ridbanan och Sarelli skärpte sig direkt kan finnas en logik med att jag ville av så fort som möjligt och helt enkelt skärpte mig. Avsluta bra och det märks att min klump har ett par extra kilon om magen för han är inte så kvick, som Alva citerade så fint`` jag tycker att Sarelli har fått en helt annan bärighet i sin form trotts kondition och annat´´
då blir man allt lycklig som hästägare. Ska ta och hälla i mig det sista teet och knoppa.
Inlägg som aldrig lyckades publiceras i torsdags, lika bra att slänga in det endå.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0