Ibland blir det inte som man tänkt sig

Hann inte skriva igår, min dag var full späckad! Hade en underbar ridtur med syster och pax på morgonen på en häst med lite för mycket energi. Vi kom tillbaka till stallet sadelgubben kom och skulle kolla en sadel till Yfke hästen som Stina hjälper till med. Stina sitter upp på Yfke med en ny omstoppad sadel, 20 meter därefter ligger Stina på backen. Hon åkte av ut av bara helvete, Yfke flög ut på åkern i  bocksprång. Stina kunde först inte andas så jag tog min telefon ringde 112 gav den till sadelgubben, sa åt Stina att ta det lugnt och andas hämtade häst skrället på åkern som vände arslet mot mig. Rapporten jag fick när jag kom tillbaka till Stina var att hellikopter, närakuten och en ambulans var påväg. Slängde in hästarna fort som attan, och så kom när akuten från storvreta och sen hellikopter och abulans. Jag var chockad och grät när de klämde och spände fast Stina, följde med in till sjukhuset i abulansen. Min Lördag blev inte som jag hade tänkt mig, fick spendera 6timmar på sjukhuset med min älskade syster. Som tur var kom fick Stina endast en komperation på en kota i ryggen.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0