Dagens dos av Sarelli

Dagens dos av Sarelli räckte gott och väl idag. Satan vad dryg han är i traven just nu. I höger varv är han som en stjärna och dansar fram och det är tack vare att jag petar in höger bog. I vänster vill jag bara gråta han kör ut rumpan åt vänster drar upp huvudet och springer allt för att slippa arbeta, jag tar spöt och föser in rumpan och istället för att göra som jag säger sparkar han och är som en studsboll. Blir så förbannat jävla trött på detta, så nu kör vi på ny metod för att stärka honom så att han orkar i vänster sida. Jag travar endast fram och av och sedan rullar jag i galopp, flyttar, kortar,länger, ställer som ett vanligt pass fast i galopp.
Vi kör på detta i några dressyrpass framöver så att konditionen och styrkan ökar. Sarelli är annars på topp i hoppningen och även i dressyren om inte denna sida skulle strula. Men jag säger som min humoristiska syster,
Vem behöver trava, när man kan galoppera?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0